vrijdag 29 januari 2016

KNOLSELDERIJ.

Computer doet t wel en dan loopt hij ineens weer vast. Wat een ellende. De computer heeft wel 2 weken bij de reparateur gelegen en het kontakt met hun liep ook niet erg soepel dus.....
Erg vervelend als je ze niet kunt bereiken, jong team, allen een beetje bleek ( komen waarschijnlijk niet veel buiten) en zitten de hele dag achter de computer. Maar ja als je er afhankelijk van bent is het nagelbijten.
Het koken gaat gewoon verder en ik hoop dat jullie, in de tussentijd dat ik afwezig was, toch nog leuke recepten hebben kunnen proberen en eten.
Weer die knolselderij, ik zie het u denken, maar dit is snel klaar en heerlijk met aardappelpuree en een biefstukje. Ook makkelijk als een bijgerecht voor bijvoorbeeld de stoofpeertjes.
Voor 2 personen heb ik een halve knolselderij gebruikt en de andere helft ga ik morgen roosteren samen met de penen die ik nog over heb van gisteren.
Altijd makkelijk : 1 deel voor bijvoorbeeld in de soep of spaghetti en het andere deel voor bij de maaltijd. Hup in de vriezer ermee, zo heb je altijd een voorraadje voor onverwachte gasten of als je zelf geen zin hebt om te koken.

INGREDIËNTEN

Knolselderij 1/2
Olijfolie extra vierge
Tijm 1 tl gedroogd
Zout en Peper

Schil de selderijknol, snij er eerst plakken van en snij het dan in blokjes.
Doe een scheut olie in de pan, verwarm deze en voeg de blokjes toe.
Bestrooi met de tijm en wat zout en peper. Roer goed om, vuur lager en gaar dit in ongeveer 20 minuten zacht. Zo zacht dat hij goed te prakken valt.

Ik heb er een biefstukje bij gebakken met een gekookte aardappel en die heerlijke jus van de biefstuk!
Wel een biefstuk gemalen voor degene met slikproblemen.
De rest kon zo op tafel en we hebben heerlijk gesmuld.
En hier ook weer het zelfde verhaal, jammergenoeg geen foto's, sorry!

Eet smakelijk en de groeten van Inez.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten