dinsdag 10 februari 2015

REGENBOOGFORELFILET met KOOLRAAP.

Regenboogforelfilet- een hele mond vol- heb ik op de visafdeling van de Jumbo Foodmarkt gekocht. Deze heb ik op de huid gebakken en de kruiden kreeg ik er ook nog eens bij!
En ja toen ik er toch was, een koolraap gekocht. Op voorhand wist ik al dat er enige kracht van mij werd verwacht met het snijden van deze knol. Wat zijn ze toch hard die knollen, maar ozo lekker. Je kunt dit ook gesneden (kant en klaar) kopen maar dit hadden ze niet op voorraad. Jammer.
De koolraap is een beetje zoetig van smaak, net als de zoete aardappel. Deze heb ik gebakken met zout en peper en heb er later wat honing door gedaan en even laten versuikeren.
Om dit voor mijn wederhelft zachter te maken heb ik de raapjes nog even na afloop in de magnetron gedaan zodat ze zachter werden. Het zelfde effect krijg je met patat, als je die opwarmt in de magnetron dan worden de patatjes zachter.
Wat gesmolten boter erbij of de jus van de vis en je bent zo klaar.
Wij hebben het zo gegeten zonder een aardappel puree erbij, maar  keus is aan u.
Aangezien we aanloop kregen en ik nog een balletje gehakt had liggen, heeft de visite ook kunnen mee smikkelen.
Yoghurt met wat vruchtenmoes (uit de vriezer) erbij en we hadden een heerlijk toetje.

INGREDIËNTEN                                    

Koolraap 1/2
Olijfolie
Roomboter
Honing 1 eetl
Zout/peper
Regenboogforelfilet 2 st

Maak je klaar voor de krachtmeting en schil en snij de koolraap in blokjes.
Doe in een pan 1/2 eetlepel boter en 1 eetlepel olie, smelt dit en doe de blokjes raap erin.Bak deze blokjes op medium vuur lekker aan. Dit duurt ongeveer 15 minuten. Blijf erbij en roer goed om, de raapjes moeten  gaar worden.
Voeg daarna 1 eetlepel honing toe en laat de blokjes versuikeren.
Blokjes uit de pan en op keukenpapier laten uitlekken, bestrooi ze daarna met zout en peper naar smaak.

Smelt in een koekenpan 1 eetlepel boter. Bestrooi de regenboogfilets met de bij geleverde kruiden of met zout en peper.
Bak de filet eerst op de huid, dit gaat snel (1 minuut), keer ze om en bak nog 1 minuut op de andere zijde. De vis gaart nog door ook al is het vuur uit, let er dus op.
Neem 1 portie van de gebakken raapjes en doe deze in de magnetron. (1 minuut 800)
Schep deze zachte blokjes op een bord en leg de filet erbij.
Maak het andere bord ook op, vandaag lekker niets malen/pureren, alles is zacht genoeg om op te eten
Heb je nog boterjus over van de filets geef die er dan in een schaaltje bij of smelt wat boter in een pannetje.

Eet smakelijk en de groeten van Inez.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten