dinsdag 12 mei 2015

SALADE.

Als kop van dit stukje heb ik gewoon salade neergezet en waarom? Met dit mooie weer of als bijgerecht tover je zo een voedzaam gerecht op tafel van alle groenten en vleesresten.
Meestal heb ik ook van die kleine blikjes of potjes groenten zoals doperwten, mais en boontjes in de voorraadkast.
Vooral met meerdere eters of onverwachte gasten een uitkomst!
En aangezien ik een heerlijk weekend achter de rug heb, mijn verjaardag gevierd (65 jr) met de kinderen, kleinkinderen en aanhang en toch een beetje makkelijk wou doen vandaag, alles lekker door een salade gedaan.
Wat was het een heerlijk weekend, 16 personen in een gedeelte van een boerderij in Eibergen. Samen tafelen, samen kletsen en genieten van elkaar.
Warm weer op het ogenblik en wat is er dan beter om een salade te maken van de restjes. Wel nog even bij de turkse-winkel mooie kastanje champignons gehaald.
Wat afbak-broodjes over en die gaan er ook bij.
De salade heb ik al van te voren gemaakt, kunnen de smaken intrekken en wordt hij goed koud.
Alle salades kun je pureren of fijnmalen, maar maak het wel leuk op het bord op. Garneer met wat kleur op het randje. Zien, doet eten en een stukje paprika, een tomaatje, wat kruiden ziet het er toch feestelijk uit.
Meestal weet je niet hoe de kleur uitvalt als je de salade fijnmaalt, vandaar.
Geef er extra sla-saus en een kopje bouillon bij (brood).


Simpele dressing:

Mayonaise, mosterd 1 theelepel, suiker 1 theelepel en wat vocht van het zuur ( augurkjes of uitjes).
Een fijngesneden uitje erdoor.

Vandaag heb ik een klein blikje SPERZIEBONEN, wat gebakken KASTANJECHAMPIGNONS, klein blikje DOPERWTEN en 2 gekookte EIEREN, restje BROODBELEG (vleeswaar) en 5 AMSTERDAMSE UITJES toegevoegd (alles fijngesneden).

Alles in een ruime schaal gedaan en aangemaakt met mijn simpele dressing.
Je kunt de salade ook met gekookte stukjes aardappel aanmaken voor een rijker geheel, maar dit was voldoende voor ons.
Lekker met de afbak-broodjes!
Zet de schaal weg in de koelkast.

Vandaag dus geen echt recept maar een suggestie voor een salade en makkelijke maaltijd.

Ik wens jullie smakelijk eten en om een kijkje te geven in mijn leven zet ik hieronder een paar foto's van mijn gezin van het afgelopen weekend toen we mijn verjaardag vierden.
Groetjes van Inez.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten