maandag 25 mei 2015

SAMBAL-GORENG GARNAAL met BROCCOLI.

Ik ga er even, ongeveer 2 weken tussenuit. Ga naar Egypte om vitamientjes op te doen en hopelijk ook wat inspiratie.
Eigenlijk weet ik niet zoveel van de arabische keuken en misschien mag ik wel in de keukens daar rond neuzen.
Ja, humus, aubergine-puree en veel tomaten en courgettes!
De geur van al die heerlijke kruiden, mengelmoes van de mensen, de bazaars, ik verheug me er erg op en ga zeker genieten.
Vandaag een makkelijk recept met rijst of aardappel-puree.
Garnalen uit de vriezer gehaald, zakje uit de indische winkel en een stukje broccoli van de groentenboer.
Klinkt erg lui, maar het is zo klaar en erg smakelijk en...voedzaam!

INGREDIËNTEN                                            

Broccoli 1 struikje voor 2 pers.
Ui 1
Sambal goreng 1 zakje kruidenpasta
Olie 1 eetl.
Garnalen 300 gr.
Rijst of aardappel-puree
Kokoscreme of blok stukje van 1 cm.

Ontdooi de garnalen. ( bij voorkeur in de koelkast)
Schil en snij de ui in reepjes.
Doe de olie in de pan en fruit de reepjes ui aan tot die glazig worden.
Voeg het zakje kruidenpasta toe en bak het even mee.

Daarna 2 kopje water erbij doen zodat een saus ontstaat. Roer goed door en kook hierna de saus voor de helft in.
Was ondertussen de broccoli, snij in stukken en kook ze in ongeveer 10 minuten gaar. Giet af.
Zet de rijst op of maak de aardappel-puree.
Voeg de garnalen toe aan de saus en kook dit nog 5 minuten door. Zorg dat de garnalen gaar maar niet te droog worden.
Maal 1 portie van de broccoli en 1 portie van de garnalen. Geef de saus er apart bij aan tafel.
Maak de borden op.

Eet smakelijk, ik ben er snel weer en hoop dat u toch nog wat recepten uit mijn index kunt plukken.
De groeten van Inez.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten