woensdag 23 maart 2016

EIERSCHOTEL en ROEREIEREN met TOMATEN.

Bijna Pasen en in vele magazines en supermarkten heerlijke ideeën om iedereen te verwennen.
Dus dat ga ik niet opschrijven, keuze genoeg.
Maar met de Paas-brunch/lunch deed ik meestal deze 2 recepten op tafel. Voor mijn wederhelft zodat hij ook lekker kon mee-smikkelen. En het leuke ervan is, dat iedereen ervan genoot aan tafel!
Dus dit zijn 2 recepten voor de mensen met slikproblemen. Alles is goed fijn te prakken en bij de eierschotel kun je de gekookte eieren ook eerst vermalen. Doen wat er verdraagt kan worden i.v.m. de consistentie.
Ik hoop echt op een beetje mooi weer, lekker erop uit trekken of een terrasje pakken, veel gezelligheid en warmte.
De winkels zijn druk in de weer met allerlei aanbiedingen en ik mag vanmiddag een "Kids-workshop"doen met o.a. Paasbrood.
Gezelligheid ten top, heerlijk al die kinderkoppies die geconcentreerd bezig zijn en zoveel plezier hebben!
Jumbo Foodmarkt, dankbaar dat ik dit mag doen.
Afgelopen weekend zijn we 2e/zilver geworden in de strijd voor de beste Supermarkt van het Jaar. Prachtige overwinning en we hebben een superfeest gehad, ik en mijn 150 collega`s van de Jumbo Foodmarkt Breda!
Al had ik de zondag weer nodig om bij te komen ha ha.
Maar nu gaan we aan de slag!

INGREDIËNTEN   Roerei met tomaten ( hoef ik toch niet voor te doen?)

Tomaten 4 st.                                                        
Eieren 6 st.
Boter vloeibaar 2 lepels
Zout en Peper

De tomaten koken en daarna zeven. Hier kun je eventueel ook tomaten puree voor gebruiken 1 eetl.
Kluts de eieren in een ruime schaal los, voeg hierbij de tomaten puree en wat peper en zout naar smaak toe. Roer dit goed los.
Maak hiervan roereieren in de boter.
Lekker met reepjes geroosterd brood die je eventueel in de bouillon kunt dopen!


INGREDIËNTEN  Eierschotel ( Is goed fijn te prakken en ook hier eventueel verdunnen met
                                bouillon)
Gekookte eieren 3 st.                                          
Meel 1 eetl.
Boter 1 eetl. (vloeibaar)
Geraspte kaas 75 gr.
Paneermeel 1/2 eetl.
Peper/ Zout
Crême Fraiche 50 gr.

Snij de gekookte eieren in plakken en laagsgewijze met de kaas in een beboterde schaal garneren.
Roer in een schaaltje de crême fraiche los met wat water, meel, boter, zout en peper tot een vloeibaar papje en giet dit over de eieren.

Bestrooi het schoteltje met paneermeel en bak het lichtbruin in de oven.

Ik wens iedereen een Fijne Paas met veel gezelligheid en warmte toe.
Eet smakelijk en de groeten van Inez.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten