dinsdag 1 maart 2016

LINZEN met CHORIZO.

Soms zet ik een schaal lekkere hapjes op tafel zoals u weet. En als ik zin en tijd heb ook dit gerecht/bij-gerecht.
Als maaltijd ook heerlijk met een groene salade en een gekookte aardappel. Simpel en snel.
En voor het gemak neem ik dan linzen uit blik, geen gedoe en het scheelt tijd.
Portie apart voor degene met slikproblemen- het gerecht pureren en je krijgt een soort humus!
Als oogjes beginnen te glimmen weet je dat je goed zit.
Ook als ik plotseling gasten krijg is dit koud een super bijgerecht of als voorafje met stokbrood.
Alles delen dus ook het eten, snel op tafel en mijn voorraadkast biedt weer uitkomst!

INGREDIËNTEN                                  

Blik gekookte linzen 200 gr.
Chorizo 1/2 worst
Verse peterselie 2 eetl.
Olijfolie 3 eetl.
Wijnazijn rode 2 eetl.
Zout en Peper

Giet de linzen in een zeef en laat het goed uitlekken. Niet afspoelen!
Snij de chorizo in kleine stukjes, maar haal eerst het vel eraf.


Bak de chorizo in een droge koekenpan tot het net knapperig is en de rode olie eruit loopt.
Schep de chorizo, de peterselie (fijngesneden), de olijfolie en de wijnazijn door de linzen.
Proef en breng het gerecht op smaak met zout en peper.



Eet smakelijk en de groeten van Inez.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten