donderdag 13 augustus 2015

COURGETTE SOEP.

Ja, ja, courgette soep met een recept van mijn buurvrouw verderop in de straat. We gaan het zien en proeven, moet heerlijk en gezond zijn.
Gezond met al die groenten erin geloof ik meteen en ik ga er altijd vanuit dat je alles geproefd en geprobeerd moet hebben voordat je over iets een oordeel velt.
De soep is lekker, je kunt de soep verder verrijken met wat room en wat basilicumblaadjes. Net waar je van houd!
Een stukje brood, ik rooster het brood dan het liefst en kwast het daarna in met wat kruidenolie en je hebt een complete maaltijd.
En het kwam goed uit, "grote"kleindochter Bridget kwam oma verassen, bleef gezellig slapen en we zijn veel op stap geweest. Ook hebben we veel gegeten, gesnackt en een makkelijke pan soep komt dan mooi van pas.
Wèl heb ik er extra een lekker zacht balletje gehakt bij gedaan en iets meer mosterd en kerriepoeder gebruikt zodat de soep goed op smaak was.
Het balletje was te prakken en het brood kan in de soep geweekt worden voor degene met slikproblemen.
Wil je het vegetarisch gebruik dan een groenten-bouillontablet i.p.v. vleesbouillon tablet.

INGREDIËNTEN                                          

Courgette 2 st.
Puntpaprika rood 1
Ui 1
Knoflook 2 teentjes
Kerriepoeder 1 tl.
Mosterd 1 tl.
Water 750 ml
Bouillonblokje vlees 1 1/2 st.
Olijfolie

Was en schil de courgettes en snij in kleine blokjes.
Was de puntpaprika, ontdoe deze van de pitjes en snij in kleine stukjes.
Schil en snipper de ui en knoflook fijn.
<(gerookte knoflook!) Wel eens gezien? Deze heb ik erdoor gedaan. Hoeft niet, maar ik vond het leuk u het te laten zien!


Bak alle boven genoemde groenten in 1 eetlepel olie even aan, ongeveer 10 minuten.
Voeg daarna het water toe en 1 1/2 bouillonblokje en breng dit alles aan de kook.
Voeg kerriepoeder en mosterd toe.
Roer dit alles goed om, proef kan er nog wat bij?
Laat hierna de soep zachtjes nog ongeveer 10 minuten doorkoken.

Pureer hierna de soep met een staafmixer zo grof of zo fijn mogelijk als je wilt.
Geef er brood, of doe net als ik, een zacht balletje bij.

Ik wens iedereen  smakelijk eten en de groeten van Inez.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten