dinsdag 20 januari 2015

RED CURRY met GARNALEN.

In de Jumbo-Foodmarkt een potje "gemak" koksproduct gehaald met de red-curry smaak.
Paksoi, taugé en even gekeken of ze ook een blikje bamboe-shoots hadden. (deze scheuten van het topje van de stam van de bamboe zijn eetbaar en lekker knapperig).
Die shoots vond ik dus ook en ik was lekker snel klaar met al mijn boodschappen.
Je kunt allerlei groenten in deze curry doen, paprika, verschillende soorten kool enz. Soms moet je bij de sausjes wat zout aan toe voegen dus proeven...maar meestal is dat niet nodig.
Als dit gerecht fijngemalen is lijkt het op een soepje. Je kunt er blokjes aardappel of brood in doen en vandaag heb ik er 2 gekookte eieren bij gedaan.
Rijst is altijd goed erbij, kook deze dan zacht.
De potjes met 'koksproduct" zijn in verschillende smaken te krijgen en makkelijk. Het scheelt tijd en uitzoekerij (welke kruiden) en de smaak is erg goed.
Meestal, als ik er toch ben, neem ik een paar verschillende potjes mee gebruik ze direct of stop ze in de vriezer.
De champignons-saus is heerlijk met een paar stukjes kip, champignons en wat verse kruiden. Zo maak je in een handomdraai een ragôut. Wel zo makkelijk voor de lunch of als je plotseling visite krijgt. Stokbrood of een geroosterde boterham erbij en smullen maar.


INGREDIËNTEN                                                    

Paksoi 2 kleine struikjes
Ui
Garnalen 2 ons
Bamboe-shoots kl blikje
Taugé handvol
Eieren 2
Olijfolie
Red Curry (koksproduct
              Jumbo Foodmarkt)

Schil de ui en snij deze in stukken.
Snij de onderkant van de paksoi eraf, was ze en snij in reepjes.
Haal van de garnalen eventueel de staartjes eraf en spoel de garnalen af onder koud water.
Laat het blikje bamboe-shoots uitlekken en snij de stukken wat kleiner.
Kook de eieren hard en pel ze.
Was de taugé.
Fruit de ui glazig in wat olie, bak het witte gedeelte van de paksoi 2 minuten mee en doe de uitgelekte bamboe-shoots erbij.
Voeg het potje red curry saus toe en roer goed door. Daarna de eieren en het groene gedeelte van de paksoi erbij en als laatste de garnalen en de taugé. Zó, dat de garnalen rosé zijn en de taugé nog knapperig.                                                      
                                                                                 
Proef..... zout erbij?
1 Portie heb ik gemalen en er wat extra bouillon aan toegevoegd (zodat het meer een soepje werd) en er wat blokjes gekookte aardappel bij gedaan.
Zelf heb ik dit met wat gekookte rijst gegeten.
En.......... een heerlijk koel glas bier erbij voor allebei!
Eet smakelijk en de groeten van Inez.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten