donderdag 29 januari 2015

PANGA-FILET met SPINAZIE.

Een aardappel-puree smaakt hier heerlijk bij, de keuze is aan u.
Vanavond eten wij het met gewokte spinazie en nemen een griekse yoghurt met vruchtenmoes toe.
De vis heb ik in de oven gedaan, een makkelijk dagje dus. Komt mooi uit wat ik heb aardig wat te doen.
Neem vis die je lekker vind: kabeljauw, zalm, pangasius-filet enz. Een paar mooie moten/stukken vis.
Vruchtenmoes heb ik altijd in de vriezer. Ik neem fruit wat in de aanbieding is, al naar gelang het jaargetijde en pureer het, datum erop. Het blijft nooit lang in de vriezer. Ik geef het als ijsje of door de yoghurt of vla. En met een beetje rum erdoor is het een echte traktatie!
Gewoon jam door de yoghurt (denk aan de pitjes van de aardbeien!), maar vooral IJSKOUD.
Vult goed, is zo lekker en nog eens voedzaam.

INGREDIËNTEN                                        

2 Moten vis naar keuze
Roomboter 2 eetl
Glas Melk 1/2
Geraspte Kaas 2 eetl
Cottage cheese 2 eetl
Peper/Zout
Nootmuskaat
Spinazie 300 gr
Knoflook 1 teentje
Citroen/citroensap

Peper en zout de vis en strooi er wat nootmuskaat over.
Plaats de vis in een beboterde vuurvaste schaal.
Voeg hier de melk, 2 eetlepels boter aan toe. Strooi de geraspte kaas hierover en doe hier en daar een vlokje cottage-cheese.
Bak de vis in het midden van de oven op 180 graden 15 minuten in een voorverwarmde oven.

Schil en snipper het knoflookteentje.
Bak dit wat glazig in een beetje roomboter. Snel roeren (wokken) zorg dat dit goed heet wordt maar verbrand de knoflook niet!
Doe de gewassen spinazie erbij en blijf goed omroeren, de spinazie slinkt snel. Zout en peper erbij en proef.
Maak de borden op.

De vis is makkelijk te prakken met een vork, zó ook de spinazie.
Alles is lekker zacht en er is genoeg jus/vocht van de vis. Druppel wat citroensap over het gerecht.
Lekker fris met de spinazie en de vis.
Toetje klaar zetten en dan wens ik u weer smakelijk eten.
De groeten van Inez.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten