donderdag 9 juli 2015

SUGARSNAPS met GEKOOKTE EIEREN in BOTERSAUS.

Asperge-tijd voorbij, maar dit is net zo lekker en weer eens wat anders op tafel.
Natuurlijk kun je asperges uit pot nemen, maar ergens hoop ik, dat u net als ik, ook wat verse asperges heeft ingevroren! Altijd lekkerder dan in een pot.
Vandaag heb ik sugarsnaps gekocht, deze zijn op zich al wat zoetig (meeste kinderen zijn er dol op!) en wat dacht je van doperwten, broccoli met deze simpele, goed glijbare saus?
Aardappelpuree erbij en een heerlijk stukje vis of vlees en je maaltijd is compleet, je kunt er alle kanten mee op.
Op mijn label-zijde, rechts van de pagina zijn de meeste recepten terug te vinden. Vlees/visbereiding vind u er ook en u weet het hè, bij vragen of suggesties, mail me. Dat vind ik alleen maar leuk.
Zo kun je makkelijk zelf een maaltijd samenstellen. Ik probeer de recepten zo eenvoudig mogelijk te maken en toch voedzaam.
Ik heb al een voorstel gehad om een receptenboekje hier speciaal voor op de markt te brengen, maar er zijn al zoveel kookboeken en vind maar eens een uitgever!
Laat een beetje je fantasie gaan en probeer verschillende kruiden uit, mocht het een keer verkeerd uitvallen, dan weet je dat voor de volgende keer tenminste. En we hebben allen een verschillende smaak, gelukkig maar.

INGREDIËNTEN                              
Sugarsnaps 250 gr
Roomboter ong. 50 gr
Ei 1 gekookt
Nootmuskaat/snufje naar smaak
Zout/ Peper

De sugarsnaps wassen en de boven en onderkant eraf snijden, snij het niet helemaal door en probeer de zijkanten (de draden) mee te trekken.
Kook de sugarsnaps gaar in een bodempje water in ongeveer 10 à 15 minuten met wat zout. Giet af, laat uitlekken en hou het warm in een schaal.

Prak het gekookte ei fijn met een vork en bestrooi het met peper en zout en verdeel over de sugarsnaps in de schaal.
Smelt de boter in een pan, niet bruin laten worden, en voeg een snufje nootmuskaat toe naar smaak.
Giet de gesmolten boter over de sugarsnaps.
Pureer/maal 1 portie van de sugarsnaps en hou wat botersaus apart om op tafel er extra bij te geven!

Maak er een feestje van, eet smakelijk en de groeten van Inez.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten