dinsdag 1 september 2015

PANGASIUSFILET CITROEN/KORIANDER met BIESLOOK-KRIELTJES.

Soms heb je van die dagen dat alles tegenzit. En ik zit er middenin. Mijn t.v. in de keuken stuk, combi-magnetron waar de deur met een knal eruit schiet. Een mooi pit in de vloer hierdoor en 2 kastjes die klemmen. Pfh....
Ik was het al van plan, maar plan van aanpak weet ik niet en dan mis je toch die mannenhand die het even voor je regelt.
Mijn keuken is nu 15 jaar oud en al 4 keer uit elkaar gehaald, ben dus echt toe aan een nieuwe! En eigenlijk kan ik hier geen afscheid van nemen. Super keuken, italiaans, mooi van vorm en niemand had er zo een.
Hoe pak ik dit nu weer aan en wat wil ik. In ieder geval geen supersonische maar een functionele, strakke lichte keuken. Daar ben ik al uit.
Ik moet gewoon een begin maken, dus vanmiddag even oriënteren.
Zelf beslissen, besluiten nemen, is dit of dat verstandig, mannetjes inschakelen want alleen kan ik dit niet.
Mocht ik deze weken niet zo trouw zijn, vergeef me....
Mijn enige mogelijkheid om te koken is momenteel met mijn inductie kooktoestel.
Eten/voeding is belangrijk, vandaar dit simpele gerecht.

INGREDIËNTEN                                                  

Citroen 1
Koriander 1 eetl./vers
Pangasius-filet 2 st.
Peper/Zout
Olie/Boter
Krieltjes 2 pers.
Roomboter
Bieslook 1 eetl. fijngesneden
Tomaten 2
Balsamico-azijn 1 eetl.
Ui 1 in ringen gesneden
Suiker 1 tl.

De pangasius-filet uit de vriezer gehaald en meteen ingesmeerd met olie, zout, peper en fijngesneden koriander. Ontdooien en zo kunnen de smaken goed intrekken.
De krieltjes wassen en opzetten met een bodempje water tot ze gaar zijn.

Rasp de schil van de citroen en pers de vrucht verder uit.
Haal de vis uit de marinade en smeer de vis met het citrus vocht in.
Bak de vis meteen in een klontje boter en een scheutje olie (anders gaart het al door het citrus vocht) aan elke zijde gaar en lichtbruin. Dit is ongeveer per kant maar 2 minuten. Vis moet zacht zijn.
Giet de krieltjes af en meng de bieslook en een klein klontje boter erdoor. Ook naar smaak wat zout.

Snij de tomaten in plakken en de ui in ringen.
Voeg een snufje zout, de balsamico-azijn en wat suiker toe. Meng dit goed door elkaar.
Halveer de salade, pureer dit fijn en giet dit in een mooi glas. Lekker fris en makkelijk op te drinken.

De krieltjes zijn goed te prakken met een vork en eventuele velletjes kun je er zo tussenuit vissen.

Ik wens u smakelijk eten en de groeten van Inez.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten