dinsdag 6 oktober 2015

HUTSPOT met STOOFVLEES.

Deze week bijna elke dag aardappelen, vlees en groenten gegeten, gewone pot dus. Voor mij een beetje hectische week van veel regelen, werken en de boel thuis schoonhouden. Problemen die iedereen weleens heeft.
Tsja en dan mis ik mijn magnetron en oven heel erg. Vriezer vol (voor het gemak) en alleen mijn inductie plaat ter beschikking.
Maar de meeste recepten die ik probeer te creëren is voor nèt dat beetje anders en ter variatie.
Vandaag een gewone hutspot, peen,uien en aardappelen, maar ik heb er een likje sambal doorgedaan. Echt het proberen waard, dat is de swing die ik bedoel.
Stoofvlees was afgelopen weekend in de aanbieding in de Jumbo FM en die had ik ook meegenomen.
Stoofvlees (recept) staat rechts in de kolom onder de "labels", is makkelijk op te zoeken.
En echt die hutspot met dat likje sambal is heerlijk. Ik heb een potje van Koningsvogel "sambal nasi goreng"erdoor gedaan.

 Lekker gekruide sambal. De gewone sambal oelek is eigenlijk alleen de peper/ gemalen met wat zout. Ook lekker als je een gerecht alleen wat pittiger wilt maken.
De sambal nasi goreng is makkelijk als je nasi goreng maakt, er zit dan al wat smaak aan.
Vandaag weer makkelijk en eigenlijk meer een verhaaltje.
Ik wacht op mijn keuken en dat duurt nog 5 à 6 weken. Behelpen met de kookplaat en verder niets. Maar ik mag niet klagen, voor hetzelfde geld doet niets meer het.
Gelukkig geen camping stelletje nodig.
Veel een- pans gerechten en stamppotten zijn daar ideaal voor.
Zo ook vanavond en ik had nog stoofvlees in de vriezer, zo zie je maar weer, wat een gemak die vriezer.
Alles in één pan, uien en peen en vandaag heb ik er maar 3 kleine aardappelen in gedaan. Veel groenten dus voor 2 personen.

Gekookt met een bouillonblokje, afgegoten en wat kooknat bewaard voor extra vocht en .....2 theelepels van die lekkere sambal nasi goreng erdoor geroerd, klontje roomboter en scheutje room en stampen maar.


Stoofvlees hoefde ik alleen maar op te warmen
Wèl voor wederhelft het stoofvlees even gemalen.

Ik had er succes mee en ik hoop u ook.
Eet smakelijk en de groeten van Inez.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten