donderdag 17 juli 2014

BLOEMKOOL (braadgestoomd) met SAUCIJZEN.

Ik had een zakje van Maggi braadstomen (kip,kruiden en knoflook) in de kast liggen.
Vandaag een bloemkool gekocht en daar wilde ik eens iets anders mee doen. Eigenlijk een probeersel dus.
Gok gewaagd en in plaats van de kip heb ik de aardappelen, bloemkool en een ui in de zak gestopt, nadat ik er eerst de kook over heb laten gaan.
Daarna alles met de bijgevoegde kruiden en een beetje olie in de zak gestopt. 40 Minuten in de oven ( zoals op het zakje geschreven stond) op 200gr.
De saucijzen even door de bloem gehaald en lekker gebakken in de roomboter.
En raad eens wat, huis rook heerlijk en het eten was ook goed gelukt!
Dus vandaag hollandse kost : bloemkool met saucijzen.
Ik hoefde alleen de saucijzen te pureren want de rest was zacht genoeg om te prakken met vork. Doe er eventueel wat jus bij op tafel.
Met die braadzakken ga ik zeker wat meer doen. Schoon, makkelijk en je kunt er heel veel variaties mee maken.
Weinig vet en zolang je naar de kooktijden kijkt van de producten kun je er alles in stoppen.
Vlees heeft bijvoorbeeld langere tijd nodig om gaar te worden. Die kun je eventueel voorbakken en uiteindelijk samen alles in de zak stoppen.



BOODSCHAPPEN

Maggi Braadstomen zakje
Runder saucijzen 2 st.
Olijfolie
Roomboter
Bloemkool 1/2
Aardappelen 4 st.
Ui 1


De bloemkool in roosjes gesneden, de aardappelen geschild, gewassen en in gelijke delen gesneden.
Alles in een pan en 5 minuten de kook erover laten gaan. Afgieten en uit laten stomen.
Braadzak opengemaakt en de bloemkool, aardappelen en ui erin (in grove stukken gesneden) erin gedaan.
De mee geleverde kruiden erover gestrooid en een eetlepel olie. Afgesloten en nog even goed geschud met de dichte zak zodat de kruiden en olie zich goed verspreiden.
40 Minuten op 200 graden!
De saucijzen even door wat bloem gehaald en in de roomboter aangebraden. Daarna op laag vuur door en door gaar laten worden. Vergeet ook niet er even gaatjes met een vork in te prikken.
Braadzak uit de oven gehaald en met een knipje alvast wat van de hete lucht laten ontsnappen!
Op een schaal gedaan.
Je kunt makkelijk 30 minuten aanhouden voor de groenten, maar ik heb dit expres iets langer in de oven gelaten, werd het ook echt zachter van.
En wat ik al zei, ik hoefde alleen de braadworst te pureren/malen, de rest was goed met een vork te prakken.
Eet smakelijk en de groeten van Inez.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten