donderdag 31 juli 2014

RESTJES- SALADE.

Van mijn stampotje gisteren nog een restje over. Dat heb ik fijn geprakt met vork en er wat ingrediënten door gedaan die in mijn voorraadkast lagen,
Mayonaise heb je meestal wel in huis.
Wel heb ik er een stukje kabeljauw bij gebakken in de roomboter. Maar de keus is aan jezelf, een stukje vlees/vis, een extra eitje enz. Kijk wat je in voorraad hebt en combineer smaken.
Dus met die hitte niet in de keuken staan, lekker op het terras of in de schaduw in de bossen!

INGREDIËNTEN                                

Restje Aardappel of stampot
Doperwten (klein blikje)
Bietjes 2
Ansjovis 3 stukjes in stukjes gesneden
Mayonaise
Uitje 1 klein gesnipperd

Restje stampot chinese kool fijn geprakt met een vork.
Alle ingrediënten in een schaal gedaan en samen met de mayonaise gemengd. Peper en zout naar smaak. Het is vaak al zout genoeg door de ansjovis.
Koud weggezet in de koelkast tot gebruik.
Ik heb er een visje bij gebakken.
Koud wijntje erbij........en genieten maar weer.          
Het hoeft niet altijd moeilijk te zijn.
Eet smakelijk en de groeten van Inez.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten