dinsdag 8 juli 2014

WILDE ZALM met PEEN/WORTELEN.

Ik ben altijd op zoek naar variatie, smaken nét even anders. Dat zit in me, ook bij eenvoudige recepten.
Verwennen...dus peen met een smaakje, of wortelen, maar ik heb peen genomen.
Met zout en een beetje peper en een klontje boter ook heerlijk ( of peterselieboter/olie).
Wat er aan kruiden in de kast of in de tuin is gebruik ik.
Maak je een flinke portie dan hoeft er voor mij geen aardappelpuree bij, maar als je het lekker vind doe dat dan gerust.
Bij de Jumbo zag ik wilde zalm (diepvries), en die heb ik ontdooid en eenvoudig gekruid met peper en zout en een beetje paprika poeder voor het kleurtje.
Wilde zalm is niet zo mooi roze van kleur en heeft een iets sterkere geur, maar is overheerlijk!
Citroentje erover en klaar...



BOODSCHAPPEN

Wilde Zalm (diepvries 2 pers.)
Roomboter
Zout, Peper en Paprikapoeder
Winterwortel 1 grote
Suiker snufje
Basilicum/knoflook brooddipper (Jumbo FM)
Hütten Käse 2 eetl.

Laat de zalm, bij voorkeur in de koelkast ontdooien.
Schil, snij de winterwortel in lange repen en zet deze op met een bodempje water en wat zout. Kook met deksel op de pan in ongeveer 15 minuten gaar. Giet af en zet even opzij.
Peper, zout en paprika de zalm en gaar deze in de roomboter kort aan beide zijden aan. Zet weg.
Warm de peen op met een klontje boter en een theelepel suiker.
Pureer nu de helft van de peen en de zalm apart en garneer dit op een bord.
Garneer op andere bord de andere helft van de zalm en de peen.
Doe op ieder bord een flinke eetlepel Hütten Käse (Ricotta kan ook).
Sprenkel de Basilicum/knoflookolie over het bord heen.
Heerlijke smaak voor de zalm, peen en de Hütten Käse.
Simpel, feestje op je bord en vergeet de druppeltjes citroen niet, lekker fris!
Eet smakelijk en de groeten van Inez.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten